Beskrivelse
Gumbies Slingback Flip-Flops
Gumbies Slingback klip klappere er udviklet med en passion for friluftsliv og giver friheden af minimalistisk fodtøj. Gumbies Slingback har en slidstærk og robust gummisål lavet af rester fra bildæk med indvævet jute. Sålen har et godt greb selv på våde overflader.
Klip klappen har en smart og åndbar fodseng lavet af slidstærk bomuldslærred, den er ergonomisk formet med en EVA-indsats i 2 lag. Yder god komfort mellem tæerne, og har ekstra støtte i form af en slynge i bomuld og strækbar polyester. Slingback er fremstillet af naturlige og genbrugte, planetvenlige materialer, hvor det er muligt.
Gumbies Slingbacks giver dig tidløs stil og er moderigtige, funktionelle og sjove.
Historien om Gumbies
Historien starter faktisk i Australien: Gumbies-grundlægger Michel Maurer opdagede det Aboriginale fænomen – “Walkabout” – i en alder af 16 år, da han og hans familie modtog deres indvandrings visum til Australien.
Det var en meget spændende tid for Michael – Australien var et mystisk land og stadig relativt uopdaget.
Michel var ikke klar over, hvor meget dette ville have indflydelse på hans eget meget originale liv og hans fremtidige karriere.
Frihed og eventyr var dybt forankret i hans DNA så han ville aldrig lade sig begrænse af fire vægge og faldt dagligt i staver.
Med blikket ud af vinduet på de langstrakte vider. dagdrømmede Michael om sit næste eventyr eller hvad han kunne lave af kasserede materialer i sin fars garage.
Der blev gjort mange ”flugtforsøg” for at undgå overensstemmelse med det eller noget, der kom i vejen for det, han betragtede som “rigtigt levende”, men Michel var langt fra inaktiv.
Til sidst begyndte han på, hvad der skulle være en lang og til tider hård rejse som selvstændig med engageret iværksætterånd.
Han rejste hjemmefra med en lille opsparing, en rygsæk og et hoved fuld af drømme. Michel fandt altid
arbejde undervejs på sine rejser og her udviklede han sin passion for kreativitet. Mens han arbejdede på en
outdoor udstilling i Salt Lake City, USA, læste han en artikel i et fagmagasin. Artiklen profilerede John Lobb,
den berømte skomager, hans kamp og succes gennem innovation, hårdt arbejde og beslutsomhed. Dette
vagte idéen om at skabe et brand og produkter, der ville omfatte den livsstil, Michel nød så meget.
Nu var det tid for Michel at kanalisere sin kreativitet. Mærket skulle afspejle hans lidenskab for
enkelhed, nødvendighed og vigtigst af alt – frihed. Mærket skulle tage udgangspunkt i naturlige
materialer, med dets stærke etisk fundament, men samtidig have et synligt design der skulle skille
sig ud. Jagten på den perfekte klip-klap var begyndt.
Resultatet blev klip-klappen “Islander” -Den blev også hurtigt kendt som, “The 1000-miler”.
Gumbies var en realitet.
Og resten er, som man siger – historie 🙂