Beskrivelse
Ultra let 3 sæsons sovepose
Y by Nordisk VIB 250 er fremstillet i den fineste Crystal Down ZA 95/5 dun blanding, med en ankel-længde lynlås, 3-D iso krave og indvendig lomme.
Med en effektiv kampvægt på kun 620 gram og en komfort temperatur for mænd på +5 grader er soveposen den ideelle all round sovepose til brug forår, sommer, efterår.
Y by Nordisk V.I.B. (Very.Important.Bag) 250 er fremstillet af de lækreste dun, der er forarbejdet således, at den overflødige del af fjeren (stænglen) er fjernet, da denne kun tjener som vægtforøgelse.
Lige præcis dette er hemmeligheden bag Y by Nordisk’s lette dunsoveposer.
Dertil er dunene bearbejdet under Oeko-Tex 100 Standarden, og materialet i soveposen er så fint at det tilsammen vil give 1000 km Yarn, hvilket omregnet giver en tykkelse i de fine dun på 1/20 del af et menneske hår.
Sovepose fremstillet i EU
Soveposen er samlet i Tyskland og opfylder en komfort temperatur for kvinder på cirka +9 grader – har du det i forvejen varmt om natten kan du snildt lægge i 2-4 minusgrader i posen, og med lidt ekstra tøj på fødder og hue, samt en inderpose, vil du kunne nærme dig minus 1-2 grader i komfort temperatur i denne fantastiske pose.
Yderstoffet er belagt med SupCell, et tyndt nylonfilm materiale, der vejer under 30 g / m², der giver soveposen en vand-/stænk-afvisende ydre skal.
Yeti bliver til Y by Nordisk
Efter mere end 15 års tæt samarbejde og fælles ejerskab, smelter Yeti og Nordisk nu formelt sammen til et brand: Y by Nordisk.
Nordisk, der er Danmarks største outdoorbrand, og som har hovedsæde i Silkeborg, er berømt blandt verdens outdoorentusiaster, for både de karakteristiske bomuldstelte til glamping oplevelser, og de kompromisløse letvægtstelte, som vandrere og ultraløbere tager med i rygsækken eller bukselommen, når hvert et gram afvejes nøje.
Med sammenlægningen kan Nordisk nu føje Yeti’s luksuriøse dunjakker og dunsoveposer til sortimentet og dermed indtage en position, som et komplet outdoormærke, der nu kan levere både tøj og udstyr til oplevelser i det fri indenfor alle segmenter.
Yeti’s prdukter har i årevis været kædet sammen med det ikoniske røde Y, som fortsat vil være at finde på dunprodukterne fra Nordisk.
Symbolet vil dermed bære produkternes historie med over i Nordisk regi og vil være forbrugerens garanti for, at kvaliteten fortsat forbliver den samme, og at dunene er både bæredygtige, eksklusive og efterlever et stramt kodeks for dyrevelfærd og kvalitet.
Tilsammen bærer de 2 mærker på over 150 års historie, og al den erfaring vil blive sat i spil, for at indtage rollen som Danmarks fortsat førende outdoorbrand, som fra efteråret 2020 kan levere både tøj og udstyr fra allerøverste hylde til både glamping, vandreture og ultra-aktiviteter.