Beskrivelse
Mumiesovepose med god plads
Nordisk Tension Mummy 300 XL er fremstillet i Tyskland og er en fantastisk mumieformet sovepose med god plads omkring skuldrene.
Specielt designet til at sikre dig en behagelig søvn. Det slidstærke ydermateriale er både vind og vandafvisende, så den passer perfekt til shelters og tarp overnatning og tilføjer lidt ekstra varme i dit telt og hængekøje. Tension Mummy 300 egner sig til forår og sommer og efterår med temperature ned til omkring frysepunktet.
Tension Mummy 300 – XL velegner sig til almindelig 3 sæsons friluftsliv.
Soveposen er fremstillet med justérbar hætte samt en 2-vejs-lynlås der giver dig mulighed for at lyne op ved tæerne, såfremt du har brug for at køle lidt af ved fødderne
Indvendigt i soveposen er der isat en lomme til værdigenstande.
Det anvendte nylon er åndbart og føles behagelig mod huden, mens det europæiske gåsedun fra selvdøde gæs (laboratoriekontrolleret) giver en rigtig god isolering i forhold til den lave vægt.
Mumie-faconen på Tension Mummy 300 gør at du ikke behøver at bære på unødig vægt, derfor vejer Tension Mummy 300 i Large kun 780 gram!
Yeti bliver til Y by Nordisk
Efter mere end 15 års tæt samarbejde og fælles ejerskab, smelter Yeti og Nordisk nu formelt sammen til et brand: Y by Nordisk.
Nordisk, der er Danmarks største outdoorbrand, og som har hovedsæde i Silkeborg, er berømt blandt verdens outdoorentusiaster for både de karakteristiske bomuldstelte til glamping oplevelser og de kompromisløse letvægtstelte, som vandrere og ultraløbere tager med i rygsækken eller bukselommen, når hvert et gram afvejes nøje.
Med sammenlægningen kan Nordisk nu føje Yeti’s luksuriøse dunjakker og dunsoveposer til sortimentet og dermed indtage en position som et komplet outdoormærke, som nu kan levere både tøj og udstyr til oplevelser i det fri indenfor alle segmenter
Yeti’s produkter har i årevis været kædet sammen med det ikoniske røde Y, som fortsat vil være at finde på dunprodukterne fra Nordisk.
Symbolet vil dermed bære produkternes historie med over i Nordisk regi og vil være forbrugerens garanti for, at kvaliteten fortsat forbliver den samme og at dunene er både bæredygtige, eksklusive og efterlever et stramt kodeks for dyrevelfærd og kvalitet.
Tilsammen bærer de 2 mærker på over 150 års historie og al den erfaring vil blive sat i spil for at indtage rollen som Danmarks fortsat førende outdoorbrand, som fra efteråret 2020 kan levere både tøj og udstyr fra allerøverste hylde til både glamping, vandreture og ultra-aktiviteter.